Tilamon suurin etu jälleenmyyjille on vaihtoehtojen visuaalinen hahmottaminen.
Tilamo ei rajoitu vain rakennusalaan. Uusien huonekalujen hankkimista suunnittelevat kodinomistajat näkevät Tilamon avulla suoraan, miten erilaiset tuotteet ja olemassa olevat materiaalit sopivat yhteen. Rakennusprojekteissa asiakkaalle on mahdollista antaa pinta-alaan perustuva kustannusarvio materiaalien osalta.
Visuaalinen esittämistapa antaa tuotteille merkittävän kilpailuedun. Tilamoa voidaan hyödyntää myös yhteistyössä eri valmistajien kesken. Toisiaan tukevat ja keskenään kilpailemattomat tuotteet muodostavat asiakaskokemusta kasvattavan kokonaisuuden.
Tilamon avulla voidaan suunnitella olemassa olevaan mallistoon perustuvia yksittäisiä kohteita sekä laajempia kokonaisuuksia. Samalla asiakas pystyy panostamaan valinnoissaan asioihin, jotka juuri hänelle ovat tärkeitä.